Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ankara

Valilikler

T.C. KALECİK KAYMAKAMLIĞI
T.C. KALECİK KAYMAKAMLIĞI
T.C. KALECİK KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik İç Kontrol
  • KALECİK
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
1
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
    • İç Kontrol
  • KALECİK
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Aile Öğretmenliği

 
 
 
T.C.
KALECİK KAYMAKAMLIĞI
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
 
AİLE ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROJESİ
 
  
       Projenin Yürütücüsü            : İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
       Projenin Uygulama Dönemi : 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı
 
 
   
 
 
 
OCAK 2016
 
 
 
 
 
 
İLÇE PROJE ÜST KURULU
   
1.İlçe Milli Eğitim Müdürü        : Durali SOMUNCU
2.Şube Müdürü                          : Ömer İPEK    
3. Şube Müdürü                         : İlhan DEMİR
4.Arge Birimi                              : Fatma YILMAZ
                                                      Burcu SEL
                                                      Emine TÜRELİ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
İLÇE PROJE YÜRÜTME VE DEĞERLENDİRME KURULU
 
1.İlçe Milli Eğitim Müdürü         : Durali SOMUNCU              
2.Şube Müdürü                            : Ömer İPEK      
3.Şube Müdürü                            : İlhan DEMİR
4.Arge Birimi                               : Fatma YILMAZ
          Burcu SEL
                 Emine TÜRELİ
5.İlçe Rehber Öğretmenleri        : Ayşegül ŞİRİN
                                                          Ayşenur SÜMBÜL
                                                          Esra Aylin KANAZ
                                                          Feryat ŞENOĞLU
                                                          Gülşah MARAŞ
                                                          Hasan Hüseyin FARTLI
                                                          Zergün DEMİREĞEN
 
 
 
 
 
 
 
 
AİLE ÖĞRETMENLİĞİ PROJESİ(AÖP)’NE TEMEL OLUŞTURAN
BİLİMSEL VERİLER
Ailenin Eğitim Sürecindeki Yeri ve Önemi
Aile,bireyin sağlıklı bir kişiliğe sahip olması için en gerekli sosyal kurumdur.Bu nedenle bireyin sağlıklı gelişiminde ve hayatta başarılı bir yol tutmasında ailenin tutumu çok önemlidir.Hiçbir kurum çocuğun büyüme çağında gereksinim duyduğu sevgiyi ve güveni ona aile ocağı kadar veremez.
Çocuklar, ilk ve ortaöğretim yıllarında harcadıkları zamanın 3/4’ünü ailesi ile birlikte geçirmektedirler. Bu sebeple anne ve babalar çocuklarının okul dışında en fazla iletişim kurdukları kişilerdir.Netice itibariyle aile, öğrencilerin akademik başarısını etkileyen en önemli çevre faktörüdür.
Aile Desteğinin Bireyin Sosyal ve Akademik Başarısına Etkisi
Akademik ve sosyal başarısı düşük ve risk grubuna dahil olan öğrencileri, diğer öğrencilerden ayıran en önemli etken anne-baba desteği ve ilgi eksikliğidir. Eğitim açısından destekleyici bir yaklaşım içerisinde olan ailelerin çocuklarının okul ve sosyal kişilik başarısı daha yüksektir. Çocuğun çalışma ortamını düzenleyen,  çocuğun başarısızlığı durumunda onu yüreklendiren, kişisel ve sosyal problemlerinde yanında olan okul ile yakın iş birliğine giren anne babaların çocuklarının akademik başarıları yükselmektedir. Ailelerin yanlış tutumu, ilgisizliği, baskısı, sevgisizliği ya da aşırı ilgisi gibi durumlar, öğrencileri ders çalışmaktan soğutmakta ve huzur bulabileceklerini sandıkları yanlış ortam ve arkadaşlıklara da  neden olmaktadır. Veli, öğrenci, öğretmen ve yöneticilere yönelik yapılan bir anket çalışmasında, öğrencilerin başarısızlık nedenleri sorulmuş ve katılımcıların ;
  • % 85’i öğrencilerin düzenli ve planlı ders çalışmaması,
  • % 77’si velilerin ilgisizliği ve bilgisizliği,
  • % 75’i kolay sınıf geçme,
  • % 70’i çalışma şeklini bilememe,
  • % 61’i uygunsuz çalışma ortamı,                                          
  • % 47’si öğretmen yetersizliği,
  • % 45’i Sınav heyecanı, seçeneğini işaretlemişlerdir.
Yukarıdaki anket sonuçlarının ikinci ve beşinci maddeleri birlikte değerlendirildiğinde ailenin, öğrencinin sosyal ve akademik başarısında en önemli etken olduğu sonucuna ulaşılmaktadır.
 
 
Ailenin Eğitim Sürecine Katılımını Engelleyen Faktörler
                         Türkiye’de, anne ve babaların çocuklarının eğitimine hemen her aşamada katılmaları gerektiği konusunda yasal düzenlemeler yapılmıştır. Ancak, anne ve babalar  sürece katılmak isteseler de bunu nasıl gerçekleştireceklerini bilemediklerinden  sürecin dışında kalmaktadırlar.  Bununla birlikte ailenin eğitim surecine katılımını engelleyen başka faktörler de vardır. Bunlar;           
  • Anne ya da babanın eğitim düzeyinin düşük olması,
  • Anne-babalık yetileri ve çocuklarına sağladıkları destekler,
  • Velilerin okula ve öğrenciye yeterli zamanı ayıramamaları,
  • Velilerin çocukları hakkında olumsuz bilgi almaktan çekinmeleri,
  • Velilerin çoğunlukla öğretmen ve yöneticilerle tanışma ihtiyacı duymamaları,
  • Ailelerin okul etkinliklerine gösterdikleri ilgisizlik,
  • Öğretmenlerin aileler hakkındaki olumsuz varsayımları,
  • Ailelerin sosyoekonomik durumları,
  • Çocuklarla ilgili değerlendirmelerin sadece eğitimcilere bırakılması,
  • Öğretmen ve anne-babanın aile katılımına ilişkin farklı beklentiler içerisinde olmaları,    
  • Veli toplantılarında, velilerin bir sınıfta toplanarak çocuklarının haylazlıklarını ya da başarısızlıklarını herkesin içinde dinlemek zorunda kalmaları,
  • Ailenin katılımını artırmaya yönelik program ve politikaların oluşturulmaması,
  • Veli toplantılarında okulun ihtiyaçları için velilerden para talep edilmesi,
  • Aile-okul ortaklığına ilişkin düzenlemelerin yeterli olmaması,
  • Yöneticilerin okul-aile iletişiminde ilgisiz ve isteksiz olmaları, 
  • Yönetici, öğretmen ve velilerin birbirlerini yeterince tanımamalarıdır.
 
 
 
 
 
 
           
 
Ailelerin Eğitim Sürecine Katılım Düzeyini Etkileyen Faktörler
      Sosyoekonomik bakımdan iyi durumda olmayan ailelerle etkili bir iletişim kurulduğu ve bu durumda olan bazı aileler için sosyal yardımlaşma vakfına müracaat edildiği takdirde  ailelerin maddi sıkıntıları giderilecek ve öğrenciye yansıyan bu olumsuzluk hafifletilmiş olcaktır.Amaç,ailelerin eğitime katılımıyla ilgili engellerin kaldırılması , ailelerin okula olan ilgilerinin artmasını sağlamaktadır. Ayrıca çocukların akademik başarıları,  ailelerinin eğitime katılımını arttırdığı da tespit edilmiştir. 
Ailelerle Yapılan Çalışma Düzeyleri
Ailenin eğitim sürecine katılımı, her okulun ya da her öğretmenin yaratıcılığı ile geliştirilebilecek pek çok alternatif uygulamayı içermektedir. Bu katılımları iki ana başlık halinde inceleyebiliriz.
1) Okul Merkezli Katılımlar; Konferans, seminer toplantı, kermes ,gezi,vb. etkinliklere katılma, okul idarecileri ve öğretmenlerle iletişim içinde olma, akademik etkinliklerde gönüllü olma ve okul aile birliği gibi organizasyonlara katılma.
2) Ev Merkezli Katılımlar; Öğretmenlerin ev ziyaretleri ve ebeveynlerin çocukları ile evde yapabilecekleri etkinliklerdir. 
Birinci düzey çalışmalar: Ailelere okula ve sınıfa ilişkin genel bilgiler verilmesini ve okul etkinliklerinin ailelere duyurulmasını kapsamaktadır. Bu etkinlikler ailelerin kendilerine ve okula güvenlerinin artmasına ve kendilerini okulla ilişkilerinde daha rahat hissetmelerine yardımcı olmaktadır. Bu düzey çalışmalar kapsamında; Haftalık bültenler, açık sınıf (ailelerin belli aralıklarla sınıfa, okula davet edilerek programlar ve yapılanlara ilişkin bilgi verilmesi, karşılıklı etkileşim içine girilmesi), okulun özel programlarına davet (tiyatro şöleni, sempozyum, seminer vb.).
İkinci düzey çalışmalar: Daha çok sınıf düzeyinde, öğretmen ve aile arasında yürütülen çalışmalardır. Eğitim programlarına ilişkin amaçların, programların, ailelerden beklentilerin paylaşıldığı çalışmaları kapsamaktadır. Öğretmenlerin aileleri bilgilendirmesinin yanı sıra ailelerden de evdeki gözlemlerini, izlenimlerini, çocuğun gelişimine ilişkin değerlendirmelerini öğretmenlerle paylaşmaları istenir. Bu düzey çalışmaları gerçekleştirmek için aşağıdaki etkinlikler planlanabilir: Aile-öğretmen toplantıları, ev ziyaretleri, sınıf gazeteleri, panolar, sosyal ve sportif faaliyetler, telefonla iletişim, iletişim defterleri, aylık eğitim programlarının ana hatlarıyla ailelere ulaştırılması, belli aralıklarla çocukların ve ailelerin gelişimlerine ve ihtiyaçlarına uygun bilgi ve broşürler hazırlama.
Üçüncü düzey çalışmalar: Ailelerin aktif katılımını ön plâna çıkaran çalışmalardır. Aileler sınıf içinde çeşitli çalışmalara aktif olarak katılırlar ve öğretmene bu yönde destek ve yardım sağlarlar. Aileler bu destekleri aşağıdaki biçimlerde verebilirler. Sınıfta çeşitli etkinliklerde gönüllü olma, panoların hazırlanmasında yardım sağlama (materyal ve bilgi düzeyinde), meslekî gelişim etkinliklerinde yer alma, çeşitli sınıf etkinlikleri ve gezilerinde yer alma, yardım sağlama.  
            Ülkemizdeki Eğitim – Öğretim Kurumlarındaki faaliyetlere ailelerin katılımı genellikle birinci düzey çalışmalar şeklinde yürütülmektedir. 
Aile Katılımını Artırmanın Yolları
Aile katılım programları problem oluştuğunda müdahale temelli değil, problem oluşmadan önce düzenlemeyi içermelidir. Bu noktada aile katılımı stratejilerinin bireyselleştirilmesi önem kazanmaktadır. Ailelerin ilgilerine ve yaşam deneyimlerine göre belirlenmiş bir ortaklık katılımı da arttıracaktır. Bunun sağlanması için ailelerin geçmiş yaşam öyküleri, tutumları ve ihtiyaçları konusunda bilgi toplanmalıdır. Eğitimciler için ailenin eğitim düzeyini, dilini, kültürünü ve koşullarını göz önünde bulundurmak önemli bir başlangıçtır. Böylece, aileler kendilerini okulun bir parçası olarak görebileceklerdir. Aile katılım programını geliştirirken, her aile ile görüşülerek gereksinimleri, hangi katılım alanını ya da tipini tercih ettikleri, uygun oldukları zamanları, çocuklarının eğitiminde hangi konulara ilgili oldukları gibi başlıkların yer aldığı bilgiler alınmalıdır.
Aileler, çocuklarına hem kişilik gelişimi hem de akademik anlamda yardımcı olamadıklarında eğitim sürecine katılımlarının yararlı olmadığını düşünmektedirler. Bu nedenle eğitim seminerlerindeki konular ailelerin ihtiyaçlarına göre belirlenmelidir. Öğretmenler, ailelerle sıkça iletişim kurarak çocukların ihtiyaçları ve gelişimleri konusunda onları bilgilendirmeli, programın amaçlarını anlatmalıdır. Bu uygulama ailelerin üstlendikleri rollerin önemini kavramalarını sağlayacak ve eğitim sürecine katılmalarını teşvik edecektir.
Aile katılımını arttırmanın en etkili yolu aile ziyaretleridir. Aile ziyaretleri, öğrencinin yaşadığı fiziki ortam ile ailenin sosyal, kültürel ve ekonomik yapısının çocuğun sosyal ve akademik başarısını nasıl etkilediğini anlamak açısından önemlidir. Bu ziyaretler, öğretmenlerin öğrencilerini her yönü ile tanımasını sağlayacak ve öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen sorunların çözümünü kolaylaştıracaktır.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PROJENİN ADI:
 
Aile Öğretmenliği Projesi (AÖP)
 
PROJENİN AMACI :
 
Projenin temel amacı ilköğretim / ortaöğretim düzeyindeki özellikle risk grubunda olan öğrenci aileleri ile işbirliğini güçlendirerek okul-aile arasındaki eğitsel birlikteliği sağlamak; öğrencilerin akademik başarılarını arttırmanın yanı sıra onları toplum değerlerine saygılı, ahlaklı ve sorumluluk duygusu gelişmiş bireyler olarak yetiştirmek,ayrıca risk gurubu öğrencileri kendileriyle ve çevreyle barışık nitelikli ,sosyal becerilere sahip ,sağlıklı bir şekilde geleceğe hazırlamak.
 
PROJENİN GEREKÇESİ:
 
 
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin önemli amaçlarından biri ülkenin geleceği olan çocukları iyi bir insan ve iyi bir vatandaş olarak yetiştirmektir. Ülkenin geleceği olan çocukların eğitiminde ailenin, okulun, çevrenin ve öğretmenin en etkili faktörler olduğu görülmektedir. Aile, çocuklarının yetiştirilmesinden ve sosyal özelliklerinin kazandırılmasından sorumludur. Çocukların eğitimlerinde ailenin ve okulun rolünün ne kadar önemli olduğu düşünüldüğünde ilimizdeki öğrencilerin akademik başarının istenilen düzeye gelebilmesi, birey olarak daha duyarlı ,bilinçli, ruhsal ve fiziksel açıdan sağlıklı bir şekilde yetiştirilmeleri için okul-aile işbirliğinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmuş bu amaçla ‘’Aile Öğretmenliği Projesi ‘’ hazırlanmıştır.
PROJENİN UYGULAMA ALANI :
Kalecik ilçesi genelindeki ilkokul, ortaokul ve lise kurumlarıdır.
PROJE YARARLANICILARI:
 Kalecik ilçesi genelindeki ilkokul, ortaokul ve lise kurumlarında öğrenim gören özellikle risk grubuna dahil edilebilecek  öğrenciler ile bu öğrencilerin aileleridir.
PROJE ÇIKTILARI
Objektif olarak doğrulanabilir göstergeler olan okul disiplin olaylarındaki azalma, öğrenci devamsızlığındaki azalma,  verilen destek eğitim hizmetleri sayısındaki artış, velilerin okulu ziyaret sayılarındaki artış, öğrenci notlarındaki yükseliş, başarılı olduğu ders sayısındaki artış, aldıkları “Teşekkür - Takdir” belgelerindeki artış,risk grubu öğrencilerin sosyal,kültürel alanlarda ve akademik başrılarındaki artış ve son olarak ilimizin TEOG, YGS ve LYS sıralamalarındaki yükselişi, uygulanacak projenin çıktılarıdır.
PROJENİN YÖNTEMİ :
Projenin yöntemi ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki öğrencilerin aileleri ile iletişimi güçlendirip, ev ortamlarını görmeye ve okullara yapılan veli ziyaretlerini arttırmaya yönelik ayrıca risk grubundaki öğrencilerin sosyal ve kültürel alanlarda sorumluluk alıp sağlıklı  bir kişisel  yol belirlemelerine yönelik faaliyetlere  dayanır. Bu amaçla; proje kapsamında veli görüşmeleri, gözlem, veli ve öğrenci anket uygulamaları, veli toplantıları, veli eğitimleri,öğrencilere ve velilere yönelik sanatsal,kültürel ve sportif  faaliyetler yer alır. Proje kapsamında şube öğretmenler kurulunda, öğretmenler kurulu toplantılarında ve rehberlik ve Psikolojik Danışma Kurulu Toplantılarında projenin işleyişi ve öğrencilere katkıları görüşülmektedir. Yapılan uygulamalar, uygulama sonuçları,  projenin işleyişi ile ilgili görüş ve öneriler raporlaştırılarak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne her dönem sonunda iletilmelidir.
 
 
 
 
 
 
 
PROJENİN ÖZETİ :
 
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi tarafından yürütülmekte olan Aile Öğretmenliği Projesini hazırlamak amacıyla ilgili bilimsel araştırmalar incelenmiştir. Elde edilen bilimsel veriler ışığında Projenin alt yapısı oluşturulmuştur. Ayrıca projeye işlerlik kazanabilmek için çalışma takvimi düzenlenmiş ve bu takvimde yapılması gereken iş ve işlemlere detaylı bir şekilde yer verilmiştir.
Yapılan arştırmalar ,öğrenciyi suça teşvik eden faktörlerin kişi üzerindeki baskısını azaltıcı önlemlerin, öğrencinin sağlıklı ve dengeli ruhsal yapıya sahip olması, çevresiyle sağlıklı iletişim kurabilmesi ve  okul başarısını arttırmak için yapılan faaliyetlerin, okul-aile dayanışmasının öğrencilerin akademik ve sosyal başarısında çok önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak okullarda bu dayanışmadan yeterince faydalanılamadığı görülmüştür. Bu sebeple hazırlanan Aile Öğretmenliği Projesi (AÖP) ile ilçemizde, okul-aile arasındaki eğitsel birlikteliği gerçekleştirmek ve ilköğretim, ortaokul ve lise kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarı düzeylerini arttırmak ve onları iyi insan iyi yurttaş olarak yetişmek hedeflenmiştir.
Yukarıdaki çalışmalara ilave olarak, öğretmenlerin ev ziyaretleri sırasında dikkat edecekleri hususlar tespit edilmiş, aile ile öğrenciyi tanımaya yönelik anketler düzenlenmiş,  aile eğitimi ile ilgili bilgilendirme toplantılarının kimler tarafından nasıl yapılacağı belirlenmiş ,risk grubu öğrenciler için düzenlenecek faaliyetler belirlenmiş ve  okul yöneticileri tarafından değerlendirme sonuçlarının raporlaştırılarak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gönderilmesi planlanmıştır.
PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI :
     •Aile Öğretmenliği Projesi ve faaliyet planı revize edilmiş şekilde okullara ulaştırılmıştır.
    •Okul yöneticilerine Aile Öğretmenliği Projesi bilgilendirme toplantıları yapılacaktır.
    •Okul Yönetimi, öğretmenleri Aile Öğretmenliği Projesi konusunda bilgilendirecektir.
    •Aile Öğretmeni (Sınıf Öğretmeni / Şube Rehber Öğretmeni) tüm öğrencilerine “Öğrenci Tanıma Formu” (Ek – 1) doldurtacaktır.
   •Okul Müdürlüğünce yapılacak bir takvim çerçevesinde, Aile Öğretmeni tarafından Aile Öğretmenliği Projesini tanıtmak amaçlı sınıf düzeyinde veli toplantısı yapılacaktır. Toplantıya katılan velilere, “Aile Anketi” (Ek – 2) uygulanacaktır( Ailenin bu formu çocuğundan bağımsız doldurması amaçlanmıştır). Toplantıya katılamayan ailelerle iletişim kurulacak ve Aile Anketi’nin (Ek-2) velilerin evine gönderilerek doldurulması sağlanacaktır. 
      •Aile Öğretmeninden beklenen, her aileyi ziyaret etmesidir. Bu amaçla ev ziyaretleri 2. Dönem çocuğun gelişimi izlenerek çalışma takviminde belirlenen zaman aralığında yapılacaktır.
     •Öğrenciler, TEOG, YGS ve LYS’ye yönelik çalışmalarında açılan yetiştirme kurslarından yararlanmaktadırlar. Aile öğretmenleri tarafında öğrencinin kurs/ okul devamı-devamsızlık ve başarısı sürekli izlenecektir.    
       •“Öğrenci Tanıma Formu” (Ek – 1/1) , risk grubu öğrenci tanıma formu uygulanacaktır(Ek-1/2).’’Aile Anketi” (Ek – 2) de yer alan tüm öğrenci ve aile bilgileri ile öğrencinin akademik başarısı birlikte değerlendirilerek öncelik sırasına göre “Aile Ziyaret Takvimi” (Ek – 3/1) ve “Ev Ziyareti Mümkün Olmayan Aileler” formu (Ek – 3/2) (2 suret) doldurulacaktır.
         •  Aile Öğretmeni tarafından 2 suret doldurulan (Ek- 3/1 ve Ek 3/2) formlar Okul Müdürünün onayına sunulacaktır. Onaylanan formun bir örneği Okul Müdüründe bir örneği Aile Öğretmeninde bulunacaktır.
        •(Ek – 3/2) Formunun “Ev Ziyareti Mümkün Olmayan Aileler” bölümünde yerleşim yeri dışında ikamet eden ve özel durumları sebebiyle güçlüklerle karşılaşılabilecek öğrenciler ve aileleri yer alacaktır. Bu gibi aileler ile iletişim araçları kullanılarak irtibat kurulacak ve aile-okul işbirliği sürekli hale getirilecektir.
         •Ev ziyaretinin yapılması mümkün olamayan (Yerleşim yeri dışı, il dışı vs. ikamet eden) aileler ile görüşmeler okulda gerçekleştirilecektir. Okul yönetimi bu konuda gereken çabayı sarf edecektir.
        •Aile Öğretmeni tarafından ev ziyareti yapılırken “Ev Ziyaretinde Dikkat Edilecek Hususlar” (Ek – 4 ) göz önünde bulundurulacaktır.
        •Aile ziyareti sonrasında ailenin Sosyo – Demografik özellikleri ile anne ve baba tutumlarına yönelik “Ev Ziyareti Değerlendirme Formu” (Ek – 5) doldurulacaktır. Aile ziyareti akabinde müdahalesinde fayda görülen hususlar geciktirilmeden Okul Yönetimi ve Okul Rehberlik Servisi /Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu ile paylaşılacak ve gerekli tedbirler alınacaktır.
        •Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarında her şube için ayrı zaman diliminde, Okul yönetiminin düzenleyeceği bir takvime göre, ‘’Aile Öğretmenliği Projesi’’nde hedeflenen amaca ulaşmak için özellikle risk grubu öğrenci ve ailenin durumu özenle değerlendirmeye alınacaktır.
       •Aile Öğretmenliği Projesi, yapılacak her öğretmenler kurulu toplantısında gündeme alınacak, projenin uygulama süreçleri değerlendirilecek, projenin uygulamasında görülen aksaklıklar, yaşanan problemler ve çözüm önerileri rapor halinde üst makamlara iletilecektir. 
        •Projede belirtilen takvim çerçevesinde; İletişim becerileri, davranış problemleri, ergenlik dönemi becerileri, çatışma çözme becerileri, risk grubu öğrencilerin yönlendirmesi ve takibi, anne baba tutumları, verimli ders çalışma yöntemleri, sınav sürecinde ebeveyn olmak, geleceği planlamak, mesleki bilgilendirme sistemi konularında aileler bilgilendirilecektir. Her bir konu, okul müdürünün görevlendireceği öğretmenler tarafından ailelere sunu şeklinde aktarılacaktır.     
7-19 Yaş Aile Eğitimi rehber öğretmenleri olan okullarda eğitim rehber öğretmenlerce yapılacak; rehber öğretmeni bulunmayan okullarda bu hizmet, imkânlar ölçüsünde eğitim alan rehber öğretmenlerin görevlendirilmesi ile sağlanacaktır.
•Aile Öğretmenleri, 7 – 19 yaş Aile Eğitimi Programına özellikle risk grubu öğrencilerin ailelerinin katılmasını sağlayacaklardır.
•Okul Müdürlükleri, ders yılı sonunda Aile Öğretmenlerinin yaptığı aile ziyaret sayısını gösteren Aile Öğretmenliği Yılsonu Raporu (Ek – 6/1 ) nu Aile Öğretmenlerinden alarak dökümünü yapacak  1 Temmuz 2016’ya kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne ulaştıracaklardır.
•İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge birimi, gönderilen raporlar doğrultusunda Aile Öğretmenliği Yılsonu İlçe Raporunu hazırlayacaktır. Milli Eğitim Komisyonları ve İlçe Okul İdarecileri Toplantılarında Aile Öğretmenliği Projesi’nin uygulama sonuçları değerlendirilecektir.
 
 
 
PROJENİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNE AİT DEĞERLENDİRMELER :
Projemizde uygulayıcı konumunda bulunan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Okul Yönetimlerinin görevlerini titizlikle yerine getirmeleri; aile öğretmenlerinin özverili çalışmaları ve ailelerin ortaklığa gönüllü olmaları projenin başarısı için çok önemli destek noktalarıdır. Projenin sürdürülebilir olması:
  1. Paydaşların görevlerini gönüllü ve özverili olarak yapmalarına,
  2. Proje çıktılarının başarı göstergelerine bağlıdır.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından proje kapsamında bir sonraki eğitim – öğretim döneminde yapılacak uygulamalar planlanırken, okullardan gelen raporlar göz önüne alınacak aksayan ve eksik yönler düzeltilecektir.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PROJENİN EKLERİ
ÇALIŞMA TAKVİMİ
EK - 1: ÖĞRENCİ TANIMA FORMU
EK - 2: AİLE ANKETİ
EK - 3/1: AİLE ZİYARET TAKVİMİ
EK - 3/2: EV ZİYARETİ MÜMKÜN OLMAYAN AİLELER FORMU
EK - 4: EV ZİYARETİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
EK - 5: EV ZİYARET FORMU
EK – 6: AİLE ÖĞRETMENLİĞİ YILSONU RAPORU                                                   (İLOKUL,ORTAOKUL,LİSE)
 
 
 
 
 
 
AİLE ÖĞRETMENLİĞİ PROJESİ (AÖP) ÇALIŞMA TAKVİMİ
 
 
SIRA NO
ÇALIŞMANIN KONUSU
SORUMLU BİRİM VEYA GÖREVLİLER
UYGULAMA SÜRECİ
AÇIKLAMALAR
 
 
1
 Aile Öğretmenliği Projesinin (AÖP) Okullara gönderilmesi.     
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
08 ŞUBAT 2016
Proje ve ekleri Kalecik İlçe Milli Eğitim Arge sitesinde  yayınlanacaktır.Ayrıca okulların mail adreslerine iletilecektir.
 
2
 Okul Müdürlerine ve rehber öğretmenlerine Aile Öğretmenliği Projesi (AÖP)nin tanıtılması.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
11 ŞUBAT 2016
 
3
Öğretmenlere Aile
Öğretmenliği Projesi (AÖP)nin tanıtılması.
Okul Müdürlüğü
15-16 ŞUBAT 2016
Aile öğretmeni: İlkokullarda sınıf öğretmeni, ortaokul ve liselerde  sınıf rehber öğretmenidir.
 
4
Öğrencilere Öğrenci Tanıma Formu(Ek -1/1) ve Risk Grubu Öğrenci Tanı Formu uygulanması(Ek-1/2). 
 Aile Öğretmeni
17 ŞUBAT 2016
Sınıf ortamında uygulanacaktır.
 
5
Sınıf düzeyinde velilere yönelik proje tanıtım toplantısı yapılması ve Aile Anketi (Ek - 2)'nin uygulanması
 Okul Yönetimi ve Aile Öğretmeni
02 MART 2016
- Toplantı gün ve saati Okul Müdürlüğü tarafından belirlenecektir. 
 -  Toplantıya katılamayan ailelerle iletişim kurulacak ve Aile Anketi’nin (Ek-2) velilerin evine gönderilerek doldurulması sağlanacaktır(Ailenin bu formu çocuğundan bağımsız doldurması amaçlanmıştır).
 
6
Aile Ziyaret Takvimi( Ek – 3/1)'nin  ve Ev Ziyareti Mümkün Olmayan Aileler Formu (Ek - 3/2)’nun doldurulması.
 
 
 Okul Yönetimi ve Aile Öğretmeni
MART 2016
-  Öğrenci Tanıma Formu (Ek - 1), Aile Anketi (Ek - 2) ve Öğrencinin akademik başarıları birlikte değerlendirilerek öncelik sırasına göre doldurulacak ve onaylanacaktır.
 
 
7
Ev ziyaretlerinin yapılması
Aile Öğretmeni
MART-NİSAN
Ev Ziyaretinde Dikkat Edilecek Hususlar (Ek - 4) Göz önünde bulundurulacaktır.
-  Ev ziyaretleri her iki yarıyılda en az 1'er kez yapılır.
-          - Ev ziyareti mümkün olmayan aileler ile iletişim araçları kullanılarak irtibat kurulacak ve aile-okul işbirliği sürekli hale getirilecektir.
 
MART, NİSAN, MAYIS
 
9
Ev Ziyareti Değerlendirme Formu (Ek - 5)’nun doldurulması.
Aile Öğretmeni
DERS YILI
Ziyaret yapıldıktan sonra doldurulacaktır.
 
10
"Ev Ziyareti Değerlendirme Formu" (Ek - 5)’nun değerlendirilmesi
 Okul Yönetimi ,Rehber öğretmen, Aile Öğretmeni
DERS YILI
Tespit edilen sorunların çözümünde gerekli tedbirler alınacaktır.
 
11
Aile Öğretmenlerinin kurs ve yurt yönetici ve öğretmenleri ile görüşmeleri
Aile Öğretmeni
DERS YILI
Aile Öğretmeni kursa giden ya da yurtta kalan öğrencilerin yönetici/ öğretmenleri ile işbirliği yapacak ve öğrencilerin tutum,davranış ve akademik başarılarını sürekli izleyecektir.    
 
12
Şube Öğretmenler Kurulu Toplantılarında her  öğrencinin özellikle risk grubu öğrencilerin ve ailenin durumunun değerlendirmeye alınması.
Şube öğretmenler kurulu
DERS YILI
Her bir şube için ayrı zamanlarda Aile Öğretmenliği Projesinin uygulanmasında hedeflenen amaca ulaşmak için özellikle risk grubuna dahil öğrencinin ve ailenin durumu özenle değerlendirmeye alınacaktır. Akademik başarıdaki gelişimler gözlenerek takip edilecektir.
 
13
Öğretmenler Kurulu Toplantılarında Aile Öğretmenliği Proje Uygulama sürecinin değerlendirilmesi.
Öğretmenler Kurulu
DERS YILI
Aile Öğretmenliği Projesi(AÖP) uygulama süreçleri değerlendirilerek, görülen aksaklıklar, yaşanan problemler ve çözüm önerileri  İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne iletilecektir.
 
14
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Kurulu toplantıları yapılması
 Okul Yönetimi ,Rehberlik servisi  ve Aile Öğretmeni
DERS YILI
Bu toplantılarda aile öğretmenliği uygulamalarının verimliliği, aksayan yönler, çözüm önerileri tespit edilecek ayrıca öğrencilerin ders başarıları ve genel tutumlarındaki değişim dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.
 
15
Veli eğitimlerinin yapılması
a) İletişim Becerileri
b) Davranış Problemleri
c ) Ergenlik Dönemi Özellikleri
d) Çatışma Çözme Becerileri
e) Anne Baba Tutumları
f ) Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
g) Sınav Sürecinde Ebeveyn Olmak
h) Geleceği Planlamak
ı)  Mesleki Bilgilendirme Sistemi
Okul Yönetimi
DERS YILI
Her bir konu okul müdürünün görevlendireceği öğretmenler tarafından sunu şeklinde aktarılacaktır.
Sunu örnekleri rehber öğretmenler  tarafından hazırlanacaktır.

 
 
16
7-19 Yaş Aile Eğitimi Programı faaliyetlerinin Aile Öğretmenliği Projesine uyarlanması
Okul Yönetimi, Rehberlik servisi
DERS YILI
7 – 19 yaş Aile Eğitimi Programı çerçevesinde eğitimlerini tamamlamış Rehber öğretmenler yıl boyunca önce kendi okullarının velilerini eğitecekler; daha sonra ihtiyaç doğrultusunda rehber öğretmeni olmayan okulların velilerini eğitmek için görevlendirileceklerdir.
 
17
Aile Öğretmenliği Yıl Sonu Raporu(Ek – 6) nun doldurularak gönderilmesi
Okul Yönetimi
Aile Öğretmeni
DERS YILI SONU
Aile Öğretmenlerinin doldurduğu Ek – 6 formu Okul Müdürlüğü tarafından değerlendirildikten sonra tek forma indirgenerek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilecektir.
 
18
Aile Öğretmenliği Projesi(AÖP)nin değerlendirilmesi
İlçe Danışma Kurulu
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Öğretim Yılı sonunda Aile Öğretmenliği Projesi(AÖP)nin Kalecik İlçesi’nde uygulama sonuçlarının genel değerlendirmesi
 
19
Okul yönetici ve öğretmenlerin performans değerlendirmeleri
 
Kaymakamlık
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
DERS YILI SONU
Aile Öğretmenliği Projesi’nin uygulanmasında performans değerlendirme ölçütlerine göre öne çıkan okul yöneticileri ve aile öğretmenleri ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde ödüllendirilecektir.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
EK - 1
ÖĞRENCİ TANIMA FORMU
 
(AİLE ÖĞRETMENİ İÇİN BİLGİLENDİRME)
 
NEDEN KULLANILMALI?
Sayın aile öğretmeni, öğrenci tarafından cevaplanacak bu form aile öğretmenliği projesi kapsamında hazırlanmış temel bir formdur. Form A ve B olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. A-Formu öğrenci ile ilgili temel bilgileri toplamak amacıyla hazırlanmış soruları, B-Formu ise öğrencinin yaşadığı olumsuzlukları belirlemek amacıyla hazırlanmış soruları içermektedir.
KİMLERE UYGULANACAK?
            İlkokul, ortaokul ve lise kademesindeki tüm öğrencilere uygulanacak.
NASIL UYGULANACAK?
            Aile öğretmeni tarafından uygulanacak bu form öğrenciler tarafından doldurulacaktır. Uygulama süresi bir ders süresidir. Form öğrencilere grup halinde uygulanacağı gibi uygulama esnasında sınıfta olmayan öğrencilere ayrı olarak da uygulanabilir. Öğrenciler formları doldurmaya başlamadan önce uygulama yönergesi öğrencilere öğretmen tarafından okunmalıdır.
Uygulama esnasında aile öğretmeninin dikkat edeceği diğer bir husus; her ne kadar uygulama toplu halde yapılıyor olsa da öğrenciler formları bireysel olarak doldurmalı ve öğretmen öğrencilerin birbirlerinin cevaplarına bakmalarını engelleyecek önlemleri almalıdır.
 
UYGULAMA YÖNERGESİ
Sevgili Öğrenciler bu formlar sizi daha yakından tanıyabilmek ve yaşadığınız sorunları belirleyip çözümünde sizlere yardımcı olabilmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu nedenle vereceğiniz yanıtlarda göstereceğiniz içtenlik sizlere yardımcı olmamızı kolaylaştıracaktır. Vereceğiniz cevaplar kesinlikle gizli tutulacaktır. Formları doldurma süreniz 40 dakikadır. Soruları boş bırakmayınız ve cevaplarınızı arkadaşlarınıza göstermeyiniz.
 
 
 
 
 
 
                 
 
 
 
 
 
 
 
 
FOTOĞRAF
ÖĞRENCİ TANIMA
 
A -FORMU
 
Öğrencinin adı, soyadı:                                               Numarası                                           Doğum tarihi(yıl):
 
           
     
 
 
 
 
Okulu Sınıfı Bilgileri
                İlçe                                                                                                      Okul türü
 
       
   
 
 
 
 
Okul Adları                                                                                         Sınıflar
 
           
 
 
     
 
 
 
 
 
Tel No 1 :                                                                                       Tel No 2 :
 
Adresi     :
 
SAĞLIK
Geçmişte ciddi bir hastalık geçirdin mi?
                       Evet                                                        Hayır
 
Uzun süredir devam eden bir rahatsızlığın var mı?
                       Evet                                                        Hayır
 
Geçmişte travmatik (kaza, bir yakını kaybetme vb. olaylar sonucu oluşan) bir olay yaşadın mı?
                       Evet                                                        Hayır
 
Bu olayın etkisi devam ediyor mu?
                       Evet                                                        Hayır
 

KENDİNİ ALGILAMA

 

Kendini yetenekli gördüğün alanlar neler?

          Resim-Gürsel Sanatlar    Müzik       

                                                                                            

Hoşlandığın kişilik özelliklerin neler?

Kendine model (örnek) aldığın birisi var mı? Varsa nasıl birisi?

Kendini en mutlu hissettiğin yer neresi?

OKUL YAŞAM

Okulda en çok neleri seviyorsun?
Okulda seni rahatsız eden şeyler var mı?
Okulda kendine en yakın bulduğun kişi kim?
En başarılı olduğun ders hangisi?
En az başarılı olduğun ders hangisi?
En çok sevdiğin ders hangisi?
En az sevdiğin ders hangisi?
Genel olarak okul başarını yeterli buluyor musun?
Ailen senin okul başarını yeterli buluyor mu?
Derslerini düzenli çalışır mısın?

Seçmeyi düşündüğün meslekler neler?

Gelecekle ilgili planların neler?

 
 
B –FORMU
Aşağıdaki sorulardan hangileri sizin durumunuza uyuyorsa onun başındaki parantezin içine çarpı (X) koyunuz.
(   )      1- Ailem çok kalabalık
(   )      2- Ailemden ayrı kalıyorum.
(   )      3- Annem okumamı istemiyor.
(   )      4- Babam okumamı istemiyor.
(   )      5- Okumak istemiyorum.
(   )      6- Derslerimde bana yardımcı olacak kimse yok.
(   )      7- Okul ihtiyaçlarım yeterince karşılanamıyor.
(   )      8- Ailemin verdiği işleri yapmaktan ders çalışmaya vakit bulamıyorum.
(   )      9- Evimiz çok dar, ders çalışmak için yer yok.
(   )      10- Misafir çok geliyor, ders çalışamıyorum.
(   )      11- Sabahları kahvaltı yapamadan okula geliyorum.
(   )      12- Öğle yemeği yiyemiyorum.
(   )      13- Akşam eve gittiğimde yemek hazır olmadığı için uzun süre aç kalıyorum.
(   )      14- Okulu sevmiyorum.
(   )      15- Sınıfı mı sevmiyorum.
(   )      16- Yaşadığım sorunları ailemde kimseyle paylaşamıyorum.
(   )      17- Anne ve babam çok kavga ediyor, bu durum beni rahatsız ediyor.
(   )      18- Annem bizimle ilgilenmiyor.
(   )      19- Babam bizimle ilgilenmiyor.
(   )      20- Evde şiddet görüyorum.
(   )      21- Annem ve babam boşanmış olması beni çok etkiliyor.
(   )      22- Başarılı olduğum zaman ailemden takdir görmüyorum.
(   )      23- Kötü not aldığımda notumu evdekilere söylemeye korkuyorum, söyleyemiyorum.
(   )      24- Annemin evde bize baskısı çok fazla.
(   )      25- Babamın evde bize baskısı çok fazla.
(   )      26- Okul dışında ücretli bir işte çalışmaktayım.
(   )      27- Yukarıda belirtilenlerin dışında kalan aile sorunlarınız varsa lütfen onları da aşağıya yazınız.
 
 
 
 
Aile Öğretmenin Düşünceleri 
 
 
                                                                     
 
 
                                              
                                                                                                                                                         
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
EK - 2
AİLE ANKETİ
 
(AİLE ÖĞRETMENİ İÇİN BİLGİLENDİRME)
 
NEDEN KULLANILMALI?
Sayın aile öğretmeni, velileriniz tarafından doldurulacak bu anket aile öğretmenliği projesi kapsamında hazırlanmış temel bir ankettir. Öğrencilerinizin aileleriyle ilgili temel bilgileri toplamanızda, öğrencinizi ve ailelerini daha yakından tanımanızda size yardımcı olacaktır.
Anketin Birinci Bölümü, E-Okulda sizden doldurmanız istenen öğrenci bilgileriyle birebir uyuşmaktadır.
 
KİMLERE UYGULANACAK?
       İlkokul, ortaokul ve lise kademesindeki tüm öğrencilerin velilerine uygulanacaktır.
 
NASIL UYGULANACAK?
            Aile öğretmeni tarafından uygulanılacak bu form öğrencinin ailesi tarafından doldurulacaktır. Veliler anketleri doldurmaya başlamadan önce anketin yönergesi öğretmen tarafından velilere okunmalıdır. 
 
UYGULAMA YÖNERGESİ
Sevgili veliler, elinizdeki aile anketindeki soruların tamamı öğrencinizin aile öğretmeni tarafından daha yakından tanınması için hazırlanmıştır ve bu amaçla kullanılacaktır. Soruların tamamının doldurulması kadar içtenlikle cevaplanması da önemlidir. Vereceğiniz cevaplar kesinlikle gizli tutulacaktır.
 
 
 
 
 
 
AİLE ANKETİ
BİRİNCİ BÖLÜM
ÖĞRENCİ BİLGİLERİ
BABA BİLGİLERİ
T.C. Kimlik No(Öğrencinin)
 
Adı Soyadı
 
Sınıfı
 
T.C. Kimlik No
 
No
 
Öğrenim Durumu
 
Adı Soyadı
 
Mesleği
 
Doğum Yeri
 
E-Posta Adresi
 
Doğum Tarihi
 
Sağ/Ölü
 
Nüfus Cüzd. Kayıt No:
 
Birlikte/Ayrı
 
Nüfus Cüzd.Veriliş Tarihi
 
Sürekli Hastalığı
 
Kan Grubu
 
Engel Durumu Var Mı?
 
Dini
 
Ev Telefonu
 
GENEL BİLGİLER
Cep Telefonu
 
Kiminle Oturuyor?
 
İş Telefonu
 
Ev Kira Mı?
 
ANNE BİLGİLERİ
Kendi Odası Var Mı?
 
Adı Soyadı
 
Ev Ne İle Isınıyor?
 
T.C. Kimlik No
 
Okula Nasıl Geliyor?
 
Öğrenim Durumu
 
Bir İşte Çalışıyor Mu?
 
Mesleği
 
Aile Dışında Evde Kalan Var mı?
 
E-Posta Adresi
 
Boy/Kilo
 
Sağ/Ölü
 
Engel Durumu Var Mı?
 
Birlikte/Ayrı
 
Şehit Çocuğu (Evet/Hayır)
 
Sürekli Hastalığı
 
Yurt Dışından Geldi (Evet/Hayır)
 
Engel Durumu Var Mı?
 
Aile Gelir Durumu? (Çok İyi, İyi, Orta, Düşük,Çok Kötü)
 
Ev Telefonu
 
Geçirdiği Kaza
 
Cep Telefonu
 
Geçirdiği Ameliyat
 
İş Telefonu
 
Kullandığı Protez
 
1.KARDEŞ BİLGİLERİ
Geçirdiği Hastalık
 
Adı Soyadı
 
Sürekli Hastalığı
 
Mesleği
 
Sürekli Kullandığı İlaç
 
Öğrenim Durumu
 
Kardeş Sayısı
 
Sürekli Hastalığı
 
Kilo
 
2.KARDEŞ BİLGİLERİ
VELİ BİLGİLERİ
 
Adı Soyadı
 
Velisi Kim? (Anne, Baba, vs.)
 
Mesleği
 
Veli Adı Soyadı
 
Öğrenim Durumu
 
T.C. Kimlik No
 
  Sürekli Hastalığı
 
Tel No:
 
   
 
 
 
 
 
İKİNCİ BÖLÜM
1)Çocuğunuzun evde en iyi iletişim kurduğu kişi kim veya kimlerdir?
            Anne                           Baba                           Abi/Abla                       Akraba
2)Çocuğun anne ile olan iletişimi nasıldır?
3)Çocuğun baba ile olan iletişimi nasıldır?
4)Çocuğun uyku düzeni nasıldır?                 Genelde uyku saatlerine uyar               Genelde uyku saatlerine uymaz
5)Çocuğunuz geçmişte okul/öğretmen değişikliği yaşadı mı?               Evet                          Hayır
Cevabınız Evet ise, çocuğunuzun üzerinde bıraktığı olumlu veya olumsuz etkileri yazınız.
 
6)Çocuğunuzun eğitimiyle ilgili eşinizle ortak fikir geliştirebiliyor musunuz?
                       Evet                                  Hayır
7)Çocuğunuzun okul başarısını yeterli buluyor musunuz?               Evet                                  Hayır
8)Çocuğunuza derslerinde yardımcı oluyor musunuz?                     Evet                                 Hayır
9)Çocuğunuz okul dışında öğretmen veya başka bir kurumdan destek alıyor mu?         Evet                         Hayır
10)Çocuğunuz düzenli çalışma alışkanlığı var mı?                                                   Evet                                 Hayır
11)Çocuğunuzun ödevlerini kontrol ediyor musunuz?                                         Evet                                  Hayır
12)Çocuğunuz boş zamanlarını nasıl değerlendirir?
 
13)Genelde okulu hangi amaçla ziyaret edersiniz?
     Öğretmen daveti                İdarecilerin daveti                      Veli Toplantısı                     Öğrencinin Durumunu Takip
14)Okulu ziyaret etme sıklığınız nedir?
            Ayda bir                         2–3 ayda bir                        Senede iki kez                        Senede bir kez             
15)Çocuğunuzun başarısında okul-aile işbirliğinin önemli olduğuna inanıyor musunuz?       Evet                     Hayır
İnanıyorsanız bu konuda üzerinize düşen görevler nelerdir?
 
16)Öğretmenlerin evinizi ziyaret etmesini ister misiniz?                                                            Evet                     Hayır
 
Aile Öğretmeninin Adı Soyadı İmzası
Veli Adı, Soyadı İmzası
 
 
 
 
EK - 3/1
2016-2017 AİLE ZİYARET TAKVİMİ
 
Okulu:      
Sınıfı:                               Şubesi:                 
 
ZİYARET EDİLECEK AİLELER
 
SIRA NO
ÖĞRENCİ
ADI -SOYADI
VELİ
ADI-SOYADI
ADRES
TELEFON NO
ZİYARET
 
AİLENİN ZİYARET EDİLEMEME SEBEBİ
1
 
 
 
 
GÜNÜ
SAATİ
 
2
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
 
7
 
 
 
 
 
 
 
8
 
 
 
 
 
 
 
9
 
 
 
 
 
 
 
10
 
 
 
 
 
 
 
11
 
 
 
 
 
 
 
12
 
 
 
 
 
 
 
13
 
 
 
 
 
 
 
14
 
 
 
 
 
 
 
15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
AİLE ÖĞRETMENİ                                                                                                                                                                                                                                   OKUL MÜDÜRÜ
 
         İMZA                                                                                                                                                                                                                                                        İMZA
   ADI SOYADI                                                                                                                                                                                                                                                         ADI SOYADI
 
 
 
2012-2013 AİLE ZİYARET TAKVİMİ
 
 
 
 
EK - 4
EV ZİYARETLERİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
 
 
  • Aile Ziyaret Takvimini okul yöneticileri ile öğretmenler birlikte hazırlayacaktır (Bu takvim hazırlanırken velilerin çalışma saatleri göz önünde bulundurulacaktır).
  • Aile öğretmenleri, aile ziyaretleri sırasında karşılaşılabilecekleri muhtemel problemleri, okul yöneticileri ile paylaşacaklar ve birlikte çözüm yolu bulacaklardır. 
  • Aile Öğretmeni, ziyaretine gittiği aileye en fazla bir çay içilebileceğini söylemeli, onları ikram ile ilgili herhangi bir sıkıntıya sokmamalıdır.
  • Ziyaretin amacı unutulmamalı, ziyaret mümkün olduğunca kısa süreli olmalı, zaman verimli bir şekilde kullanılmalı ve ziyarette amacı dışındaki konulara girilmemelidir.
  • Ziyaret sırasında öğrenciyi ve ailesini daha yakından tanımak ve sohbet etmek amaçlı gelindiği vurgulanmalıdır.  
  • Hoşgörülü, samimi, eleştirel olmayan, karşıdaki kişiyi yargılamayan, bir iletişim dilinin kullanılmasına özen gösterilmelidir.
  • Ziyaret esnasında öğrencinin günlük hayatı, aile ortamı ve aile içi iletişimle ilgili bilgiler alınacaktır. Ancak, bu sırada herhangi bir belge doldurulmayacak not alınmayacaktır. Zira böyle bir davranış veliyi rahatsız edebilir. (Ev Ziyareti Formu EK – 5 aile ile görüşüldükten sonra, kimsenin görmediği bir ortamda doldurulacaktır).
  • Ziyaret esnasında öğrencinin ders çalışma şekli, ortamı, sevdikleri ve sevmedikleri, rahatsızlıkları, istekleri, hedefleri üzerinde durulabilir.
  • Genel anlamda zararlı alışkanlıklar, arkadaş ilişkileri ve çocukların içinde bulundukları dönem hakkında özet bilgi verilebilir.
  • Ziyaret edilen aile ve öğrenciyle ilgili özel bilgiler hiçbir şekilde deşifre edilmemeli ve gizlilik ilkesine uyulmalıdır.
  • Aile ziyaretlerinin ,ailenin özel durumunu  göz önünde bulundurularak, aile öğretmeni tarafından  eşinin veya okul müdürünün ya da başka bir öğretmenin eşliğiyle gerçekleştirilmelidir.
 
 
 
 
 
 
 
 
EK - 5
EV ZİYARET FORMU*
 
 
Öğrencinin
Adı ve Soyadı:
Sınıf ve Numarası:
Ziyaret Tarihi:
 
Sosyo-Demografik Özellikler
 
Ailenin Ekonomik Koşulları:
 
 
Ailenin Sosyal Yaşamı:
 
Anne ve Baba Tutumları
Çocuklarına Karşı Tutumları:
 
 
Öğretmene Karşı Tutumları:
 
 
Okula Karşı Tutumları:
 
 
Anne-Babanın Birbirlerine Olan Tutumları:
 
 
 
Aile Öğretmeni
 
 
 
*Bu form aile ziyareti sonrasında doldurulacaktır.
 
 
 
 
 
 
 
 
EK – 6
 
 
 
…………………………………. OKULU AİLE ÖĞRETMENLİĞİ YILSONU FAALİYET RAPORU
 İLKOKUL / ORTAOKUL
 
  1. YARIYIL
  1. YARIYIL
TOPL. ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
SINIF
ŞUBE
ÖĞRENCİ MEVCUDU
ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
ZİYARET EDİLEMEYEN AİLE SAY.
ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
ZİYARET EDİLEMEYEN AİLE SAY.
1.SINIF
1/A
 
 
 
 
 
 
1/B…
 
 
 
 
   
2.SINIF
2/A
 
 
 
 
 
 
2/B…
 
 
 
 
   
3.SINIF
3/A
 
 
 
 
 
 
3/B…
 
 
 
 
   
4.SINIF
4/A
 
 
 
 
 
 
4/B…
 
 
 
 
   
5.SINIF
5/A
 
 
 
 
 
 
5/B…
 
 
 
 
   
6.SINIF
6/A
 
 
 
 
 
 
6/B…
 
 
 
 
   
7.SINIF
7/A
 
 
 
 
 
 
7/B…
 
 
 
 
   
8.SINIF
8/A
 
 
 
 
 
 
8/B…
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
TOPLAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN PROBLEMLER:
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
       
 
 
     
 
 
 
 
 
 
 
KARŞILAŞILAN PROBLEMLERLE İLGİLİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:
 
 
     
 
 
 
     
 
 
AİLE ÖĞRETMENİ                                                                                                                                      OKUL MÜDÜRÜ
  ADI SOYADI                                                                                                                                        ADI SOYADI
       İMZA                                                                                                                                                                                İMZA 
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
 
 
 
 
             
 
 
 
 
 
 
 
 
 
EK – 6
                                                                                                                                       
 
        2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM DÖNEMİ
…………………………………. OKULU AİLE ÖĞRETMENLİĞİ YILSONU FAALİYET RAPORU
LİSE
 
  1. YARIYIL
  1. YARIYIL
TOPL. ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
SINIF
ŞUBE
ÖĞRENCİ MEVCUDU
ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
ZİYARET EDİLEMEYEN AİLE SAY.
ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
ZİYARET EDİLEMEYEN AİLE SAY.
9.SINIF
9/A
 
 
 
 
 
 
9/B…
 
 
 
 
   
10.SINIF
10/A
 
 
 
 
 
 
10/B…
 
 
 
 
   
11.SINIF
11/A
 
 
 
 
 
 
11/B…
 
 
 
 
   
12.SINIF
12/A
 
 
 
 
 
 
12/B…
 
 
 
 
   
TOPLAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN PROBLEMLER:
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
 
 
 
 
KARŞILAŞILAN PROBLEMLERLE İLGİLİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
     
 
 
 
 
 
 
 
             
 
                                                                                              
 
AİLE ÖĞRETMENİ                                                                                                                                      OKUL MÜDÜRÜ
  ADI SOYADI                                                                                                                                        ADI SOYADI
       İMZA                                                                                                                                                                                İMZA 
                                                                                                                     
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Kalecik Belediye Başkanlığı
  • Açık Kapı
Yenidoğan Yeşilyurt Mahallesi Ankara Caddesi No:19 Kat:2 06870 Kalecik /ANKARA
+90 0312 857 10 12
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız