T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
PROJENİN ADI:
|
Aile Öğretmenliği Projesi (AÖP)
|
PROJENİN AMACI :
|
Projenin temel amacı ilköğretim / ortaöğretim düzeyindeki özellikle risk grubunda olan öğrenci aileleri ile işbirliğini güçlendirerek okul-aile arasındaki eğitsel birlikteliği sağlamak; öğrencilerin akademik başarılarını arttırmanın yanı sıra onları toplum değerlerine saygılı, ahlaklı ve sorumluluk duygusu gelişmiş bireyler olarak yetiştirmek,ayrıca risk gurubu öğrencileri kendileriyle ve çevreyle barışık nitelikli ,sosyal becerilere sahip ,sağlıklı bir şekilde geleceğe hazırlamak.
|
PROJENİN GEREKÇESİ:
|
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin önemli amaçlarından biri ülkenin geleceği olan çocukları iyi bir insan ve iyi bir vatandaş olarak yetiştirmektir. Ülkenin geleceği olan çocukların eğitiminde ailenin, okulun, çevrenin ve öğretmenin en etkili faktörler olduğu görülmektedir. Aile, çocuklarının yetiştirilmesinden ve sosyal özelliklerinin kazandırılmasından sorumludur. Çocukların eğitimlerinde ailenin ve okulun rolünün ne kadar önemli olduğu düşünüldüğünde ilimizdeki öğrencilerin akademik başarının istenilen düzeye gelebilmesi, birey olarak daha duyarlı ,bilinçli, ruhsal ve fiziksel açıdan sağlıklı bir şekilde yetiştirilmeleri için okul-aile işbirliğinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmuş bu amaçla ‘’Aile Öğretmenliği Projesi ‘’ hazırlanmıştır.
|
PROJENİN UYGULAMA ALANI :
|
Kalecik ilçesi genelindeki ilkokul, ortaokul ve lise kurumlarıdır.
|
PROJE YARARLANICILARI:
|
Kalecik ilçesi genelindeki ilkokul, ortaokul ve lise kurumlarında öğrenim gören özellikle risk grubuna dahil edilebilecek öğrenciler ile bu öğrencilerin aileleridir.
|
PROJE ÇIKTILARI
|
Objektif olarak doğrulanabilir göstergeler olan okul disiplin olaylarındaki azalma, öğrenci devamsızlığındaki azalma, verilen destek eğitim hizmetleri sayısındaki artış, velilerin okulu ziyaret sayılarındaki artış, öğrenci notlarındaki yükseliş, başarılı olduğu ders sayısındaki artış, aldıkları “Teşekkür - Takdir” belgelerindeki artış,risk grubu öğrencilerin sosyal,kültürel alanlarda ve akademik başrılarındaki artış ve son olarak ilimizin TEOG, YGS ve LYS sıralamalarındaki yükselişi, uygulanacak projenin çıktılarıdır.
|
PROJENİN YÖNTEMİ :
|
Projenin yöntemi ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki öğrencilerin aileleri ile iletişimi güçlendirip, ev ortamlarını görmeye ve okullara yapılan veli ziyaretlerini arttırmaya yönelik ayrıca risk grubundaki öğrencilerin sosyal ve kültürel alanlarda sorumluluk alıp sağlıklı bir kişisel yol belirlemelerine yönelik faaliyetlere dayanır. Bu amaçla; proje kapsamında veli görüşmeleri, gözlem, veli ve öğrenci anket uygulamaları, veli toplantıları, veli eğitimleri,öğrencilere ve velilere yönelik sanatsal,kültürel ve sportif faaliyetler yer alır. Proje kapsamında şube öğretmenler kurulunda, öğretmenler kurulu toplantılarında ve rehberlik ve Psikolojik Danışma Kurulu Toplantılarında projenin işleyişi ve öğrencilere katkıları görüşülmektedir. Yapılan uygulamalar, uygulama sonuçları, projenin işleyişi ile ilgili görüş ve öneriler raporlaştırılarak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne her dönem sonunda iletilmelidir.
|
PROJENİN ÖZETİ :
|
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi tarafından yürütülmekte olan Aile Öğretmenliği Projesini hazırlamak amacıyla ilgili bilimsel araştırmalar incelenmiştir. Elde edilen bilimsel veriler ışığında Projenin alt yapısı oluşturulmuştur. Ayrıca projeye işlerlik kazanabilmek için çalışma takvimi düzenlenmiş ve bu takvimde yapılması gereken iş ve işlemlere detaylı bir şekilde yer verilmiştir.
Yapılan arştırmalar ,öğrenciyi suça teşvik eden faktörlerin kişi üzerindeki baskısını azaltıcı önlemlerin, öğrencinin sağlıklı ve dengeli ruhsal yapıya sahip olması, çevresiyle sağlıklı iletişim kurabilmesi ve okul başarısını arttırmak için yapılan faaliyetlerin, okul-aile dayanışmasının öğrencilerin akademik ve sosyal başarısında çok önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak okullarda bu dayanışmadan yeterince faydalanılamadığı görülmüştür. Bu sebeple hazırlanan Aile Öğretmenliği Projesi (AÖP) ile ilçemizde, okul-aile arasındaki eğitsel birlikteliği gerçekleştirmek ve ilköğretim, ortaokul ve lise kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarı düzeylerini arttırmak ve onları iyi insan iyi yurttaş olarak yetişmek hedeflenmiştir.
Yukarıdaki çalışmalara ilave olarak, öğretmenlerin ev ziyaretleri sırasında dikkat edecekleri hususlar tespit edilmiş, aile ile öğrenciyi tanımaya yönelik anketler düzenlenmiş, aile eğitimi ile ilgili bilgilendirme toplantılarının kimler tarafından nasıl yapılacağı belirlenmiş ,risk grubu öğrenciler için düzenlenecek faaliyetler belirlenmiş ve okul yöneticileri tarafından değerlendirme sonuçlarının raporlaştırılarak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gönderilmesi planlanmıştır.
|
PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI :
|
•Aile Öğretmenliği Projesi ve faaliyet planı revize edilmiş şekilde okullara ulaştırılmıştır.
•Okul yöneticilerine Aile Öğretmenliği Projesi bilgilendirme toplantıları yapılacaktır.
•Okul Yönetimi, öğretmenleri Aile Öğretmenliği Projesi konusunda bilgilendirecektir.
•Aile Öğretmeni (Sınıf Öğretmeni / Şube Rehber Öğretmeni) tüm öğrencilerine “Öğrenci Tanıma Formu” (Ek – 1) doldurtacaktır.
•Okul Müdürlüğünce yapılacak bir takvim çerçevesinde, Aile Öğretmeni tarafından Aile Öğretmenliği Projesini tanıtmak amaçlı sınıf düzeyinde veli toplantısı yapılacaktır. Toplantıya katılan velilere, “Aile Anketi” (Ek – 2) uygulanacaktır( Ailenin bu formu çocuğundan bağımsız doldurması amaçlanmıştır). Toplantıya katılamayan ailelerle iletişim kurulacak ve Aile Anketi’nin (Ek-2) velilerin evine gönderilerek doldurulması sağlanacaktır.
•Aile Öğretmeninden beklenen, her aileyi ziyaret etmesidir. Bu amaçla ev ziyaretleri 2. Dönem çocuğun gelişimi izlenerek çalışma takviminde belirlenen zaman aralığında yapılacaktır.
•Öğrenciler, TEOG, YGS ve LYS’ye yönelik çalışmalarında açılan yetiştirme kurslarından yararlanmaktadırlar. Aile öğretmenleri tarafında öğrencinin kurs/ okul devamı-devamsızlık ve başarısı sürekli izlenecektir.
•“Öğrenci Tanıma Formu” (Ek – 1/1) , risk grubu öğrenci tanıma formu uygulanacaktır(Ek-1/2).’’Aile Anketi” (Ek – 2) de yer alan tüm öğrenci ve aile bilgileri ile öğrencinin akademik başarısı birlikte değerlendirilerek öncelik sırasına göre “Aile Ziyaret Takvimi” (Ek – 3/1) ve “Ev Ziyareti Mümkün Olmayan Aileler” formu (Ek – 3/2) (2 suret) doldurulacaktır.
• Aile Öğretmeni tarafından 2 suret doldurulan (Ek- 3/1 ve Ek 3/2) formlar Okul Müdürünün onayına sunulacaktır. Onaylanan formun bir örneği Okul Müdüründe bir örneği Aile Öğretmeninde bulunacaktır.
•(Ek – 3/2) Formunun “Ev Ziyareti Mümkün Olmayan Aileler” bölümünde yerleşim yeri dışında ikamet eden ve özel durumları sebebiyle güçlüklerle karşılaşılabilecek öğrenciler ve aileleri yer alacaktır. Bu gibi aileler ile iletişim araçları kullanılarak irtibat kurulacak ve aile-okul işbirliği sürekli hale getirilecektir.
•Ev ziyaretinin yapılması mümkün olamayan (Yerleşim yeri dışı, il dışı vs. ikamet eden) aileler ile görüşmeler okulda gerçekleştirilecektir. Okul yönetimi bu konuda gereken çabayı sarf edecektir.
•Aile Öğretmeni tarafından ev ziyareti yapılırken “Ev Ziyaretinde Dikkat Edilecek Hususlar” (Ek – 4 ) göz önünde bulundurulacaktır.
•Aile ziyareti sonrasında ailenin Sosyo – Demografik özellikleri ile anne ve baba tutumlarına yönelik “Ev Ziyareti Değerlendirme Formu” (Ek – 5) doldurulacaktır. Aile ziyareti akabinde müdahalesinde fayda görülen hususlar geciktirilmeden Okul Yönetimi ve Okul Rehberlik Servisi /Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu ile paylaşılacak ve gerekli tedbirler alınacaktır.
•Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarında her şube için ayrı zaman diliminde, Okul yönetiminin düzenleyeceği bir takvime göre, ‘’Aile Öğretmenliği Projesi’’nde hedeflenen amaca ulaşmak için özellikle risk grubu öğrenci ve ailenin durumu özenle değerlendirmeye alınacaktır.
•Aile Öğretmenliği Projesi, yapılacak her öğretmenler kurulu toplantısında gündeme alınacak, projenin uygulama süreçleri değerlendirilecek, projenin uygulamasında görülen aksaklıklar, yaşanan problemler ve çözüm önerileri rapor halinde üst makamlara iletilecektir.
•Projede belirtilen takvim çerçevesinde; İletişim becerileri, davranış problemleri, ergenlik dönemi becerileri, çatışma çözme becerileri, risk grubu öğrencilerin yönlendirmesi ve takibi, anne baba tutumları, verimli ders çalışma yöntemleri, sınav sürecinde ebeveyn olmak, geleceği planlamak, mesleki bilgilendirme sistemi konularında aileler bilgilendirilecektir. Her bir konu, okul müdürünün görevlendireceği öğretmenler tarafından ailelere sunu şeklinde aktarılacaktır.
7-19 Yaş Aile Eğitimi rehber öğretmenleri olan okullarda eğitim rehber öğretmenlerce yapılacak; rehber öğretmeni bulunmayan okullarda bu hizmet, imkânlar ölçüsünde eğitim alan rehber öğretmenlerin görevlendirilmesi ile sağlanacaktır. •Aile Öğretmenleri, 7 – 19 yaş Aile Eğitimi Programına özellikle risk grubu öğrencilerin ailelerinin katılmasını sağlayacaklardır. •Okul Müdürlükleri, ders yılı sonunda Aile Öğretmenlerinin yaptığı aile ziyaret sayısını gösteren Aile Öğretmenliği Yılsonu Raporu (Ek – 6/1 ) nu Aile Öğretmenlerinden alarak dökümünü yapacak 1 Temmuz 2016’ya kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne ulaştıracaklardır. •İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge birimi, gönderilen raporlar doğrultusunda Aile Öğretmenliği Yılsonu İlçe Raporunu hazırlayacaktır. Milli Eğitim Komisyonları ve İlçe Okul İdarecileri Toplantılarında Aile Öğretmenliği Projesi’nin uygulama sonuçları değerlendirilecektir.
|
PROJENİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNE AİT DEĞERLENDİRMELER :
|
Projemizde uygulayıcı konumunda bulunan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Okul Yönetimlerinin görevlerini titizlikle yerine getirmeleri; aile öğretmenlerinin özverili çalışmaları ve ailelerin ortaklığa gönüllü olmaları projenin başarısı için çok önemli destek noktalarıdır. Projenin sürdürülebilir olması:
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından proje kapsamında bir sonraki eğitim – öğretim döneminde yapılacak uygulamalar planlanırken, okullardan gelen raporlar göz önüne alınacak aksayan ve eksik yönler düzeltilecektir.
|
AİLE ÖĞRETMENLİĞİ PROJESİ (AÖP) ÇALIŞMA TAKVİMİ
|
|||||
SIRA NO
|
ÇALIŞMANIN KONUSU
|
SORUMLU BİRİM VEYA GÖREVLİLER
|
UYGULAMA SÜRECİ
|
AÇIKLAMALAR
|
|
1
|
Aile Öğretmenliği Projesinin (AÖP) Okullara gönderilmesi.
|
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
|
08 ŞUBAT 2016
|
Proje ve ekleri Kalecik İlçe Milli Eğitim Arge sitesinde yayınlanacaktır.Ayrıca okulların mail adreslerine iletilecektir.
|
|
2
|
Okul Müdürlerine ve rehber öğretmenlerine Aile Öğretmenliği Projesi (AÖP)nin tanıtılması.
|
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
|
11 ŞUBAT 2016
|
||
3
|
Öğretmenlere Aile
Öğretmenliği Projesi (AÖP)nin tanıtılması. |
Okul Müdürlüğü
|
15-16 ŞUBAT 2016
|
Aile öğretmeni: İlkokullarda sınıf öğretmeni, ortaokul ve liselerde sınıf rehber öğretmenidir.
|
|
4
|
Öğrencilere Öğrenci Tanıma Formu(Ek -1/1) ve Risk Grubu Öğrenci Tanı Formu uygulanması(Ek-1/2).
|
Aile Öğretmeni
|
17 ŞUBAT 2016
|
Sınıf ortamında uygulanacaktır.
|
|
5
|
Sınıf düzeyinde velilere yönelik proje tanıtım toplantısı yapılması ve Aile Anketi (Ek - 2)'nin uygulanması
|
Okul Yönetimi ve Aile Öğretmeni
|
02 MART 2016
|
- Toplantı gün ve saati Okul Müdürlüğü tarafından belirlenecektir.
- Toplantıya katılamayan ailelerle iletişim kurulacak ve Aile Anketi’nin (Ek-2) velilerin evine gönderilerek doldurulması sağlanacaktır(Ailenin bu formu çocuğundan bağımsız doldurması amaçlanmıştır). |
|
6
|
Aile Ziyaret Takvimi( Ek – 3/1)'nin ve Ev Ziyareti Mümkün Olmayan Aileler Formu (Ek - 3/2)’nun doldurulması.
|
Okul Yönetimi ve Aile Öğretmeni
|
MART 2016
|
- Öğrenci Tanıma Formu (Ek - 1), Aile Anketi (Ek - 2) ve Öğrencinin akademik başarıları birlikte değerlendirilerek öncelik sırasına göre doldurulacak ve onaylanacaktır.
|
|
7
|
Ev ziyaretlerinin yapılması
|
Aile Öğretmeni
|
MART-NİSAN
|
Ev Ziyaretinde Dikkat Edilecek Hususlar (Ek - 4) Göz önünde bulundurulacaktır.
- Ev ziyaretleri her iki yarıyılda en az 1'er kez yapılır. - - Ev ziyareti mümkün olmayan aileler ile iletişim araçları kullanılarak irtibat kurulacak ve aile-okul işbirliği sürekli hale getirilecektir.
|
|
MART, NİSAN, MAYIS
|
|||||
9
|
Ev Ziyareti Değerlendirme Formu (Ek - 5)’nun doldurulması.
|
Aile Öğretmeni
|
DERS YILI
|
Ziyaret yapıldıktan sonra doldurulacaktır.
|
|
10
|
"Ev Ziyareti Değerlendirme Formu" (Ek - 5)’nun değerlendirilmesi
|
Okul Yönetimi ,Rehber öğretmen, Aile Öğretmeni
|
DERS YILI
|
Tespit edilen sorunların çözümünde gerekli tedbirler alınacaktır.
|
|
11
|
Aile Öğretmenlerinin kurs ve yurt yönetici ve öğretmenleri ile görüşmeleri
|
Aile Öğretmeni
|
DERS YILI
|
Aile Öğretmeni kursa giden ya da yurtta kalan öğrencilerin yönetici/ öğretmenleri ile işbirliği yapacak ve öğrencilerin tutum,davranış ve akademik başarılarını sürekli izleyecektir.
|
|
12
|
Şube Öğretmenler Kurulu Toplantılarında her öğrencinin özellikle risk grubu öğrencilerin ve ailenin durumunun değerlendirmeye alınması.
|
Şube öğretmenler kurulu
|
DERS YILI
|
Her bir şube için ayrı zamanlarda Aile Öğretmenliği Projesinin uygulanmasında hedeflenen amaca ulaşmak için özellikle risk grubuna dahil öğrencinin ve ailenin durumu özenle değerlendirmeye alınacaktır. Akademik başarıdaki gelişimler gözlenerek takip edilecektir.
|
|
13
|
Öğretmenler Kurulu Toplantılarında Aile Öğretmenliği Proje Uygulama sürecinin değerlendirilmesi.
|
Öğretmenler Kurulu
|
DERS YILI
|
Aile Öğretmenliği Projesi(AÖP) uygulama süreçleri değerlendirilerek, görülen aksaklıklar, yaşanan problemler ve çözüm önerileri İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne iletilecektir.
|
|
14
|
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Kurulu toplantıları yapılması
|
Okul Yönetimi ,Rehberlik servisi ve Aile Öğretmeni
|
DERS YILI
|
Bu toplantılarda aile öğretmenliği uygulamalarının verimliliği, aksayan yönler, çözüm önerileri tespit edilecek ayrıca öğrencilerin ders başarıları ve genel tutumlarındaki değişim dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.
|
|
15
|
Veli eğitimlerinin yapılması
a) İletişim Becerileri b) Davranış Problemleri c ) Ergenlik Dönemi Özellikleri d) Çatışma Çözme Becerileri e) Anne Baba Tutumları f ) Verimli Ders Çalışma Yöntemleri g) Sınav Sürecinde Ebeveyn Olmak h) Geleceği Planlamak
ı) Mesleki Bilgilendirme Sistemi
|
Okul Yönetimi
|
DERS YILI
|
Her bir konu okul müdürünün görevlendireceği öğretmenler tarafından sunu şeklinde aktarılacaktır.
Sunu örnekleri rehber öğretmenler tarafından hazırlanacaktır. |
|
16
|
7-19 Yaş Aile Eğitimi Programı faaliyetlerinin Aile Öğretmenliği Projesine uyarlanması
|
Okul Yönetimi, Rehberlik servisi
|
DERS YILI
|
7 – 19 yaş Aile Eğitimi Programı çerçevesinde eğitimlerini tamamlamış Rehber öğretmenler yıl boyunca önce kendi okullarının velilerini eğitecekler; daha sonra ihtiyaç doğrultusunda rehber öğretmeni olmayan okulların velilerini eğitmek için görevlendirileceklerdir.
|
|
17
|
Aile Öğretmenliği Yıl Sonu Raporu(Ek – 6) nun doldurularak gönderilmesi
|
Okul Yönetimi
Aile Öğretmeni |
DERS YILI SONU
|
Aile Öğretmenlerinin doldurduğu Ek – 6 formu Okul Müdürlüğü tarafından değerlendirildikten sonra tek forma indirgenerek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilecektir.
|
|
18
|
Aile Öğretmenliği Projesi(AÖP)nin değerlendirilmesi
|
İlçe Danışma Kurulu
|
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
|
Öğretim Yılı sonunda Aile Öğretmenliği Projesi(AÖP)nin Kalecik İlçesi’nde uygulama sonuçlarının genel değerlendirmesi
|
|
19
|
Okul yönetici ve öğretmenlerin performans değerlendirmeleri
|
Kaymakamlık
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
|
DERS YILI SONU
|
Aile Öğretmenliği Projesi’nin uygulanmasında performans değerlendirme ölçütlerine göre öne çıkan okul yöneticileri ve aile öğretmenleri ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde ödüllendirilecektir.
|
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|
ÖĞRENCİ BİLGİLERİ
|
BABA BİLGİLERİ
|
||
T.C. Kimlik No(Öğrencinin)
|
|
Adı Soyadı
|
|
Sınıfı
|
|
T.C. Kimlik No
|
|
No
|
|
Öğrenim Durumu
|
|
Adı Soyadı
|
|
Mesleği
|
|
Doğum Yeri
|
|
E-Posta Adresi
|
|
Doğum Tarihi
|
|
Sağ/Ölü
|
|
Nüfus Cüzd. Kayıt No:
|
|
Birlikte/Ayrı
|
|
Nüfus Cüzd.Veriliş Tarihi
|
|
Sürekli Hastalığı
|
|
Kan Grubu
|
|
Engel Durumu Var Mı?
|
|
Dini
|
|
Ev Telefonu
|
|
GENEL BİLGİLER
|
Cep Telefonu
|
|
|
Kiminle Oturuyor?
|
|
İş Telefonu
|
|
Ev Kira Mı?
|
|
ANNE BİLGİLERİ
|
|
Kendi Odası Var Mı?
|
|
Adı Soyadı
|
|
Ev Ne İle Isınıyor?
|
|
T.C. Kimlik No
|
|
Okula Nasıl Geliyor?
|
|
Öğrenim Durumu
|
|
Bir İşte Çalışıyor Mu?
|
|
Mesleği
|
|
Aile Dışında Evde Kalan Var mı?
|
|
E-Posta Adresi
|
|
Boy/Kilo
|
|
Sağ/Ölü
|
|
Engel Durumu Var Mı?
|
|
Birlikte/Ayrı
|
|
Şehit Çocuğu (Evet/Hayır)
|
|
Sürekli Hastalığı
|
|
Yurt Dışından Geldi (Evet/Hayır)
|
|
Engel Durumu Var Mı?
|
|
Aile Gelir Durumu? (Çok İyi, İyi, Orta, Düşük,Çok Kötü)
|
|
Ev Telefonu
|
|
Geçirdiği Kaza
|
|
Cep Telefonu
|
|
Geçirdiği Ameliyat
|
|
İş Telefonu
|
|
Kullandığı Protez
|
|
1.KARDEŞ BİLGİLERİ
|
|
Geçirdiği Hastalık
|
|
Adı Soyadı
|
|
Sürekli Hastalığı
|
|
Mesleği
|
|
Sürekli Kullandığı İlaç
|
|
Öğrenim Durumu
|
|
Kardeş Sayısı
|
|
Sürekli Hastalığı
|
|
Kilo
|
|
2.KARDEŞ BİLGİLERİ
|
|
VELİ BİLGİLERİ
|
Adı Soyadı
|
|
|
Velisi Kim? (Anne, Baba, vs.)
|
|
Mesleği
|
|
Veli Adı Soyadı
|
|
Öğrenim Durumu
|
|
T.C. Kimlik No
|
|
Sürekli Hastalığı
|
|
Tel No:
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
2)Çocuğun anne ile olan iletişimi nasıldır?
|
3)Çocuğun baba ile olan iletişimi nasıldır?
|
![]() ![]() |
![]() ![]() Cevabınız Evet ise, çocuğunuzun üzerinde bıraktığı olumlu veya olumsuz etkileri yazınız.
|
6)Çocuğunuzun eğitimiyle ilgili eşinizle ortak fikir geliştirebiliyor musunuz?
![]() ![]() |
7)
![]() ![]() |
8)
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
12)Çocuğunuz boş zamanlarını nasıl değerlendirir?
|
13)Genelde okulu hangi amaçla ziyaret edersiniz?
![]() ![]() ![]() ![]() |
14)Okulu ziyaret etme sıklığınız nedir?
![]() ![]() ![]() ![]() |
15)
![]() ![]() İnanıyorsanız bu konuda üzerinize düşen görevler nelerdir?
|
16)
![]() ![]() |
|
|
2016-2017 AİLE ZİYARET TAKVİMİ
Okulu:
Sınıfı: Şubesi:
|
|
||||||||
ZİYARET EDİLECEK AİLELER
|
|
||||||||
SIRA NO
|
ÖĞRENCİ
ADI -SOYADI
|
VELİ
ADI-SOYADI
|
ADRES
|
TELEFON NO
|
ZİYARET
|
AİLENİN ZİYARET EDİLEMEME SEBEBİ
|
|||
1
|
|
|
|
|
GÜNÜ
|
SAATİ
|
|
||
2
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6
|
|
|
|
|
|
|
|
||
7
|
|
|
|
|
|
|
|
||
8
|
|
|
|
|
|
|
|
||
9
|
|
|
|
|
|
|
|
||
10
|
|
|
|
|
|
|
|
||
11
|
|
|
|
|
|
|
|
||
12
|
|
|
|
|
|
|
|
||
13
|
|
|
|
|
|
|
|
||
14
|
|
|
|
|
|
|
|
||
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPL. ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
|
|||||
SINIF
|
ŞUBE
|
ÖĞRENCİ MEVCUDU
|
ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
|
ZİYARET EDİLEMEYEN AİLE SAY.
|
ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
|
ZİYARET EDİLEMEYEN AİLE SAY.
|
|
1.SINIF
|
1/A
|
|
|
|
|
|
|
1/B…
|
|
|
|||||
2.SINIF
|
2/A
|
|
|
|
|
|
|
2/B…
|
|
|
|||||
3.SINIF
|
3/A
|
|
|
|
|
|
|
3/B…
|
|
|
|||||
4.SINIF
|
4/A
|
|
|
|
|
|
|
4/B…
|
|
|
|||||
5.SINIF
|
5/A
|
|
|
|
|
|
|
5/B…
|
|
|
|||||
6.SINIF
|
6/A
|
|
|
|
|
|
|
6/B…
|
|
|
|||||
7.SINIF
|
7/A
|
|
|
|
|
|
|
7/B…
|
|
|
|||||
8.SINIF
|
8/A
|
|
|
|
|
|
|
8/B…
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM
|
|
|
|
|
|
|
|
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN PROBLEMLER:
|
||||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
||||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||
KARŞILAŞILAN PROBLEMLERLE İLGİLİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:
|
||||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
TOPL. ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
|
|||||
SINIF
|
ŞUBE
|
ÖĞRENCİ MEVCUDU
|
ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
|
ZİYARET EDİLEMEYEN AİLE SAY.
|
ZİYARET EDİLEN AİLE SAY.
|
ZİYARET EDİLEMEYEN AİLE SAY.
|
|
9.SINIF
|
9/A
|
|
|
|
|
|
|
9/B…
|
|
|
|||||
10.SINIF
|
10/A
|
|
|
|
|
|
|
10/B…
|
|
|
|||||
11.SINIF
|
11/A
|
|
|
|
|
|
|
11/B…
|
|
|
|||||
12.SINIF
|
12/A
|
|
|
|
|
|
|
12/B…
|
|
|
|||||
TOPLAM
|
|
|
|
|
|
|
|
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN PROBLEMLER:
|
||||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
KARŞILAŞILAN PROBLEMLERLE İLGİLİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:
|
||||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|